Beeld van de week: de pijn van een arbeidsongeval voel je vooral thuis

Het Canadese Worksafe lanceerde in 2018 de campagne: “Workplace injuries hurt the most at home”. In drie video’s illustreert de organisatie de emotionele impact van een arbeidsongeval. 


bron: Worksafe

Op die manier maakt Worksafe haar boodschap duidelijk: Het alledaagse leven thuis met familie is voor de meeste mensen prioriteit nummer één. Om dat leven te beschermen, is het nodig om jezelf te beschermen tegen arbeidsongevallen en beroepsziektes. 
 
Worksafe ontwikkelde drie korte verhalen over drie vaak voorkomende risico’s:
1. Rugklachten in de zorgsector: bekijk de video  
2. Val bij werken op hoogte: bekijk de video 
3. Gehoorschade door lawaai op het werk: bekijk de video 
 
Worksafe ontwikkelde bijhorende discussiegidsen. Meer info over de campagne, de video’s en de gidsen kan u terugvinden op de website van Worksafe

Meer info op senTRAL: Arbeidsongevallen (Thematische fiche)  
 

Gepubliceerd op 03-04-2019

  183