Een opvallende veiligheidscampagne voor de houtbewerking

 

“Love your tools”: de slogan is bijzonder doeltreffend geformuleerd. Met het bijhorende campagnebeeld erbij kan de doelgroep geen seconde twijfelen waar de dubbelzinnige woordkeuze op slaat. En die doelgroep is de sector van de houtbewerking.

 

De sociale partners van de houtsector willen het aantal arbeidsongevallen in hun sector fors naar beneden halen, en daarvoor wordt een nieuwe campagne gelanceerd. Bedrijven krijgen een toolkit in de bus met affiches, stickers en gadgets om het belang van veiligheid extra in de kijker te zetten. Via de website loveyourtools.be worden tips & tricks verspreid.  

‘Heb jij handen aan je lijf?’

Wat je ook vindt van het opvallende campagnebeeld, het drukt de werknemers uit de sector wel met de neus op de feiten. “Heb je handen aan je lijf en wil je die ook blijven gebruiken? Spring dan voorzichtig en veilig om met je gereedschap, want je belangrijkste tool, dat is je lichaam.”

De campagne biedt ook een toolkit aan met affiches en stickers. Die moeten de doelgroep nog meer motiveren om het hoofd en de handen bij de job te houden. Er zijn gadgets beschikbaar die werkgevers aan hun werknemers kunnen uitdelen, die hen aan de oproep van de campagne herinneren.

De website is ook de plaats waar u alle verdere informatie over de campagne kunt terugvinden.


Auteur: Joris De Vroey

Gepubliceerd op 05-10-2020

  10